Kan ik mijn matras ruilen? | Onze omruilservice uitgelegd

60 dagen Slaapgarantie

Wanneer u bij ons een matras koopt hanteren wij een aantal slaapgaranties. Dit zijn afspraken waar u gebruik van kunt maken, mocht het gekochte product tóch niet aansluiten bij uw comfort.

Bent u na 60 dagen slapen niet tevreden over de ondersteuning van uw matras? Neem dan contact op met onze winkel. Via onze website kunt u een service formulier invullen. Stuur ons uw achternaam, e-mail adres, ordernummer én omschrijving toe en wij gaan voor u aan de slag. 

De spelregels van onze omruilgarantie

  • Onze slaapgaranties gelden op alle matrassen uit onze collectie. Afhankelijk van het type matras kan een uitzondering worden gemaakt. Informeer hiernaar in de winkel.
  • Afhankelijk van de matras en het merk kan u aanspraak maken op onze omruilgarantie. Bij ons is deze periode standaard 60 dagen. Zo heeft u 30 dagen om te wennen aan uw matras, waarna u alsnog kunt bepalen de kern van het matras te wisselen.
  • Deze omruilgarantie is niet van toepassing indien de matras zichtbaar beschadigd is door oneigenlijk of onvoorzichtig gebruik.
  • Het is mogelijk om van zowel hardheid, als type matras te wisselen. Afhankelijk van het type of merk kunt u binnen de collectie een alternatief uitkiezen. Eventuele meerprijs voor een luxere kern word doorberekend.
  • Het is helaas niet mogelijk om een matras in te ruilen voor een matras van een ander merk.
  • Afhankelijk van de bewerking van het matras kan de kern niet gewisseld worden. Hiervoor zal een geheel nieuw matras moeten worden geleverd. Wanneer dit het geval is zal het oude matras worden opgehaald en vervangen worden voor een nieuw matras. Het oude matras wordt terug gebracht naar de fabriek en gerecycled. Uiteraard overleggen wij vooraf altijd of hier kosten voor moeten worden gerekend.
  • Gestoffeerde matrassen in een boxspring zullen altijd door ons moeten worden vervangen. Afhankelijk van de boxspring is het mogelijk om, doormiddel van een rits, zelf de hoes te verwijderen. Wij helpen hier uiteraard graag mee.
  • Ruilen van een matras kan slechts éénmalig. Wanneer u voor een tweede maal de matras wenst te ruilen wordt hier minimaal €150,- per matras extra voor in rekening gebracht. Dit is per merk verschillend, informeer altijd in de winkel
  • Voor het omruilen van een matras rekenen wij standaard € 100,- handelings- en retourkosten per matras. Hiervoor wordt een nieuwe kern gemaakt, komen wij de nieuwe kern brengen en monteren, én nemen wij de oude kern mee terug.
  • Droomvlucht Slaapcomfort behoudt zich ten alle tijden het recht voor de slaapgaranties in te trekken, dan wel de spelregels te wijzigen